Köpvillkor
§ 1 Allmänt
Tre P Plast Sweden AB säljer plastprodukter via www.trepplast.se i enlighet med Distans- och hemförsäljningslagen (Lag (2005:59).
§ 2 Priser
Alla våra priser anges i svenska kronor, SEK, och exklusive moms.
Vi reserverar oss för eventuella prishöjningar, momsjusteringar, valutaförändringar, tryckfel, prisfel, slutförsäljningar, lagerfel, etc.
En produkt som redan skickats från vårt lager påverkas inte av en eventuell höjning eller sänkning av priset som sker efter ordertillfället, till exempel i form av rea, kampanjer, rabattkoder eller förändringar i prissättningen.
§ 3 Betalning
Betalning hanteras genom faktura, E-faktura och Klarna. För fakturaköp gäller sedvanlig kreditprövning. Faktura och E-faktura gäller endast för aktiebolag/stat/kommun/landsting och avtalskunder. Om ni godkänns som kreditkund gäller normalt faktura 30 dagar netto som betalningsvillkor. Tre P-Plast Sweden AB äger rätt att när som helst och utan föregående avisering ändra kreditgränsen. Betalning skall vara oss tillhanda senast enligt på fakturan angiven dag.
Vid försenad betalning har Tre P-Plast Sweden AB rätt att debitera förseningsavgift, dröjsmålsränta samt i förekommande fall, avgift för inkasso och betalningsföreläggande.
Våra fakturor är utställda på Profina Finans AB som även sköter påminnelser samt andra betalningsärenden.
§ 4 Fraktavgift
Vid beställningar i vår webbutik inom Sverige tillkommer fraktavgift på 99 kr för privatköp.
För fakturakunder debiteras frakt enligt gällande avtal eller beräknas utifrån vikt och volym.
§ 5 Leveranssätt
Vi levererar med DHL företagspaket, DHL Service Point eller DHL Parcel Connect.
Order mottagna före kl 11:00 vardagar expedieras normalt samma dag under förutsättning att varorna finns i lager. DHL Service Point aviseras med SMS till det mobilnummer du angivit vid beställning. Normal leveranstid är 1-3 vardagar från det att försändelsen lämnar oss.
DHL företagspaket kräver att det går att leverera under dagtid måndag till fredag mellan 09:00 till 17:00. Ni ansvarar för att ni har meddelat oss korrekt leveransadress samt postnummer. Kom ihåg att postnummer till ett företag skiljer sig åt mellan boxadressen och gatuadressen (leveransadressen).
Våra fraktpriser vid köp webbutik (exklusive moms):
DHL Service Point Sverige 99,00 Sek
DHL Parcel Connect Finland 199,00 Sek
DHL Parcel Connect Danmark 199,00 Sek
DHL Parcel Connect Norge 320,00 Sek
Varuutlämning
Du kan välja att hämta din beställning på vårt lager i Solna, Råsundavägen 74.
Vid upphämtning på vårt lager, säkerställ att produkten finns på vårt lager genom att kontrollera med oss före avhämtning eller före orderläggning. Vi behöver ditt ordernummer, finns på ordererkännandet, samt ID-handling för att din beställning ska kunna hämtas ut.
Vår varuutlämning har öppet:
Måndag-torsdag 09:30 – 16:00
lunchstängt 12:00 – 13:00
Fredag stängt
§ 6 Paket som inte hämtas ut från ombud
Vi förbehåller oss rätten att debitera kunden en avgift för paket som inte hämtats ut från ombudet. Avgiften (fn 300 SEK) avser kostnaden för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringskostnad.
Paket ligger vanligen kvar i cirka 14 dagar från ankomstdagen hos ditt ombud. För frågor kring ditt paket, kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig.
§ 7 Ångerrätt
Har du köpt dina varor på distans, exempelvis online, har du rätt att frånträda ditt avtal med oss utan att ange något skäl inom 14 dagar. Ångerfristen löper ut 14 dagar efter den dag då du eller en av dig utsett tredje part, som inte är transportföretaget, tar varan i fysisk besittning. Om du har beställt flera varor i en och samma order som vi delar upp och skickar i två paket eller fler, räknas de 14 dagarna från dagen då du eller en av dig utsett tredje part, som inte är transportföretaget, tar den sista varan i fysisk besittning.
Vid en eventuell retur måste produkten vara oanvänd och i oskadad originalförpackning. Du får själv stå för fraktavgifter som är kopplade till leverans och retur.
§ 8 Reklamation
Varan du köper av oss ska vara felfri vid leverans. Skulle produkten vi levererat ha en defekt bör detta anmälas till oss inom 8 dagar från det att du mottagit leveransen. Som konsument har du enligt lag rätt att reklamera i upp till tre år från köpet, dock inom skälig tid (två månader) från att fel upptäckts. Kontakta oss för en snabbare hantering och uppge ditt fullständiga namn, ditt ordernummer, en kortfattad beskrivning av orsak till reklamation, en bild på skadan om detta är möjligt samt dina kontaktuppgifter (telefonnummer och e-postadress). Vid reklamation står Tre P Plast Sweden AB för fraktkostnader, det är därför viktigt att använda sig av frakthandlingar som skickas från oss. Produkten/-er som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses inte av Tre P Plast Sweden AB.
§ 9 Beställningsvaror
Beställningsvaror är artiklar som vi normalt inte lagerhåller.
Leveranstiden kan variera från 1-8 veckor.
Beställningsvaror registreras alltid som en separat order för fullständig leverans. Om din order innehåller både lager- och beställningsvaror kommer två separata order att skapas och två orderbekräftelser att skickas till er. Observera att detta även gäller vid direktleveranser till era kunder. Det innebär att ni maximalt debiteras en frakt per order enligt ert fraktavtal med oss.
För beställningsvaror som exempelvis måttanpassade plastfickor eller produkter med tryck gäller särskilda bestämmelser:
– Går inte att avbeställa
– Ingen returrätt
– Frakt debiteras enligt gällande avtal med Tre P-Plast Sweden AB
– Beställningsvaror läggs alltid på en separat order för fullständig leverans
§ 10 Force Majeure
Vi anser oss befriade från att fullgöra våra förpliktelser i de här villkoren i händelse av ändrad lagstiftning, myndigheters åtgärd, konflikt på arbetsmarknaden, brand, översvämning, krig, terrorism, sabotage, olyckshändelser av större omfattning eller liknande händelser.
Tre P Plast Sweden AB
Råsundavägen 74
169 57 Solna
Telefon: 08-275080
E-post: info@trepplast.se